Optymalizacja stron

Publikując wartościowe treści na stronie, oczekujemy, że będzie ona często odwiedzana. Aby tak się stało musi być widoczna w wynikach wyszukiwania, dlatego tworząc stronę musimy zabiegać nie tylko o uwagę internautów, ale również robotów Google, które skanują naszą witrynę. Jak to zrobić, aby wilk był syty i owca cała? Najlepiej skorzystać z kilku prostych zasad.

Złote zasady optymalizacji treści strony

 

Ilość i jakość tekstu

Im więcej publikujemy tekstu, tym wyższą pozycję możemy osiągnąć. Nie twierdzę, że powinniśmy zapełniać naszą witrynę dużą ilością tekstu o niskiej wartości dla użytkowników, ponieważ, w ten sposób niewiele osiągniemy. Dbanie o wartość merytoryczną artykułów, jest równie ważne, ponieważ dzięki temu, możemy osiągnąć większą liczbę internautów, odwiedzających naszą witrynę oraz zwiększyć ilość linków prowadzących do naszej strony.

Akapity

Tekst musi być czytelny. Dzielenie na akapity pozwala osiągnąć przejrzystość artykułu, ułatwiając tym samym użytkownikom zapoznanie się z jego treścią.

Nagłówki

Przeglądając strony internetowe w poszukiwaniu informacji, chcemy otrzymać je jak najszybciej. Nagłówki porządkują tekst, dzięki czemu nie musimy czytać całego artykułu, aby dowiedzieć się, co zawiera dany akapit. Dodatkowo umieszczanie słów kluczowych w nagłówkach typu H2, H3, ułatwia robotom indeksowanie strony i odnajdywanie istotnych treści.

Słowa kluczowe

Odpowiednie użycie słów kluczowych w tekście, jest podstawową umiejętnością osób zajmujących się SEO copywritingiem. Należy dbać o ich nasycenie tak, aby robot wiedział, że dana strona jest pozycjonowana pod konkretną frazę, ale nie należy używać ich za dużo, aby nie zahaczyć o spam. Niektóre frazy są dosyć trudne w pozycjonowaniu jak np. “pozycjonowanie stron www poznań” lub “pozycjonowanie stron poznań”, ponieważ trudno jest zawrzeć je w tekście, aby tworzyły z nim logiczną całość. Nie należy się jednak zrażać i warto próbować różnych sposobów, jak oddzielanie frazy kropką.

Wyróżnianie fraz kluczowych

Słowa kluczowe muszą być dostrzegalne w tekście, przede wszystkim dla robota. Aby “pokazać” mu konkretną frazę musimy wykorzystać tag strong, ponieważ zwykłe pogrubienie przy pomocy tagu b, dla robota nie różni się niczym od reszty tekstu, co utrudnia skanowanie.

Podsumowanie

Optymalizacja treści jest jednym z fundamentalnych działań branży SEO. Tworząc treści artykułów powinniśmy myśleć zawsze o dwóch typach odbiorców naszej witryny: internautach i robotach.